سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی جز نیک بخت، دانش را دوست ندارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
پرسش مهر8
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دیدگاه دکتر احمدی نژاد در مورد پرسش مهر8

آقای دکتراحمدی نژاد اظهار داشت: تعالی همه جانبه کشور یعنی پیشرفت همه جانبه کشور، یعنی پیشرفت علمی، صنعتی، فناوری، کشاورزی، اقتصادی ، فرهنگی و اخلاقی.
وی گفت: ملت ما شایسته نشستن بر قله‌های جهانی است . ملت ما شایستگی آن را دارد که درهمه زمینه‌ها در مقابل و پیشاپیش همه ملت‌ها قرار گیرد.
رییس جمهوری‌اضافه کرد: ملت ما شایسته فتح قله‌های بلند است. امروز باید برای تعالی همه جانبه کشور دست به دست هم بدهیم.
احمدی نژاد افزود: سوال این است
"عواملی که ما را در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار می‌دهد، چیست ؟"
وی سپس توضیح داد: همبستگی و وحدت ، کار علمی و علم آموزی ، ایمان به خدا، دلسوزی برای یکدیگر ، عشق به هموطن ، عشق به خدا،عشق به ایران عزیز، کار ،تلاش و مجاهدت پیگیر، خلاقیت و نگاه به قله‌های بلند و آرمانهای الهی همه اینها عواملی هستند که ما را به قله پیشرفت همه جانبه هدایت و ما را در این مسیر یاری می‌کنند.
رییس جمهوری همچنین پرسید:
" عوامل پیشرفت ، راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست و چه چیزهایی مانع پیشرفت ماست؟
 جناب آقای احمدی نژاد سپس افزود :تفرقه ، سستی ، آسیب پذیری فرهنگی ، عدم شناخت دشمنان و توطئه‌های آنها ، عدم دفاع جانانه در مقابل هجوم دشمنان، از دست دادن خودباوری ، شجاعت ، ابتکار و خلاقیت و از دست دادن فرصت‌ها از موانع پیشرفت است.
رییس جمهوری اضافه کرد:سوال دیگر این است که موانع پیشرفت کدامند و چه کنیم‌تا موانع را از پیش رو برداریم و با سرعت به سمت قله‌ها حرکت کنیم؟

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مریم احدزاده فرکوش ( چهارشنبه 86/11/10 :: ساعت 11:4 عصر )
»» امام علی (ع) و راز و رمز پیشرفت و سقوط

 

علل پیشرفت یک امت و نشانه‏هاى سقوط در بیانى از امیرالمؤمنین (ع) تبیین شده است که به آن اشاره مى‏شود حضرت فرمود: «یستدلّ على ادبار الدول باربع تضییع الاصول، والتمسک بالغرور، تقدیم الاراذل و تأخیر الافاضل؛(1) دولت‏ها و جوامع زمانى به انحطاط گرایش پیدا مى‏کنند که اصول ارزشى از بین برود و نیرنگ به عنوان اصل ارزشى مورد قبول قرار گیرد، فرومایه گان سمت‏ها و مسئولیتها را به عهده گیرند و کسانى که فاضلند منزوى شوند.

بنابراین اگر انسان با مطالعه دریافت اصول ارزشى در جامعه تضییع شده و تباه گردیده و نیرنگ و غرور و فریب جاى آن را گرفته و همچنین اگر پست‏هاى حساس جامعه در اختیار فرومایگان قرار گرفته و انسان‏هاى فاضل و شریف از تصدى آن مشاغل محرومند ، مى‏تواند استدلال کند که آن جامعه به سوى سقوط و انحطاط مى‏رود و اگر یافت که اصول ارزشى بر ارکان جامعه حاکم است، صداقت و امانت دارى و تلاش و کوشش و عدالت و آزادى در آن جامعه برجسته است وانسان‏هاى شریف و فاضل مسئولیت‏هاى گوناگون را به عهده دارند آن جامعه پیشرفت خواهد کرد.

در بیان دیگرى امام على (ع) فرمود: «یستدل على الادبار باربع، سوء التدبیر وقبح التبذیر و قلة الاعتبار وکثرة الاعتذار؛(?) بر ادبار دولت‏ها به چهار چیز استدلال مى‏شود 1- بدى تدبیر 2- زشتى اسراف و تبذیر 3- کمى اعتبار 4- بسیار مغرور شدن و یا بسیار پوزش خواستن».

بر اساس این بیان اگر جامعه‏اى از مدیریت خوب بهره‏مند نباشد و گرفتار اسراف و تبذیر و ریخت و پاش مالى باشد و از حوادث درس عبرت نگیرد و براى حوادث پیش بینى نشده، چاره‏اندیشى وآینده نگرى نداشته باشد و به دلیل خطاهایى که مرتکب مى‏شود پیوسته پوزش بطلبد یا پیوسته در دام غرور باشد. آن جامعه و دولت سقوط خواهد کرد. ولى در مقابل آن اگر جامعه از مدیریت و برنامه ریزى خوب برخوردار باشد و از اسراف و تبذیر دورى گزیند و از حوادث و رویدادها درس عبرت بگیرد و از خطاء و اشتباه بجاى عذرخواهى بعد از خطا اجتناب کند پیشرفت خواهد کرد، چنان چه همان حضرت فرمود: «حسن التدبیر و تجنّب التبذیر من حسن السیاسة؛(?) نیکویى تدبیر و دورى و اجتناب نمودن از اسراف از نیکویى سیاست است»..

?. شرح غرر و درر، ج 6، ص‏450، شماره 10965.

?. شرح غرر و درر، ج‏6،ص 449.

?. همان، ج 3، ص 385.

منبع: ماهنامه پاسدار اسلام، شماره 298

 

     نویسنده: مریم علی محمدی        وبلاگ:http://pishraft-p8.blogfa.com/



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مریم احدزاده فرکوش ( چهارشنبه 86/11/10 :: ساعت 10:58 عصر )
<      1   2      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

جمهوری اسلامی
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 14566
» درباره من

پرسش مهر8

» پیوندهای روزانه

سایت آیت ا... خامنه ای [41]
سایت ریاست جمهوری [50]
وبلاگ شخصی رئیس جمهور [57]
[آرشیو(3)]

» آرشیو مطالب
بهار 1387
زمستان 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب